Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

tirsdag 15. mars 2016

utplassering hos NJFF Hedmark

I uke 8 hadde vi utplassering på skolen, og jeg var så heldig som fikk mulighet til å være med folka på NJFF Hedmark. I dette lille innlegget kan du følge med på hva jeg drev med gjennom uka.

Søndag og mandag var det gaupe sporing som sto på timeplanen. Søndag fant jeg ingenting spennende men mandag der imot fant jeg en familie gruppe på tre dyr som jeg registrerte i scandobs og som senere ble verifisert av SNO. På den samme turen så jeg noe jeg trodde var ulvespor, dette kunne mannen fra SNO bekrefte det blei tidlig kvelden etter mange timer ute.



Tirsdag så har gjort noe forefallende arbeid som å legge inn filer på minne penner for et ettersøk kurs som begynte den 2.03.Rydda litt på lageret og la in noen sporlogger i rovbase.  Videre så har jeg satt på klistre lapper på konvolutter som skal sendes rundt til medlemmene med blad. Så pusset jeg Njff sine våpen så var dagen omme.

Onsdag var jeg og Christian på Maxbo og handlet lister som skulle brukes til å snekre rammer til blinkene så vi har noe å sette fast papp skivene i. jeg snekret ni rammer og stiftet fast blinkene i rammene som skulle brukes på jegerprøve kurs.  Etter lunsj redigerte og la inn sporlogger i rovbase.





















Torsdag har jeg gjort det samme som på onsdag, lagt inn og redigert sporlogger. Grunnen til at NJFF gjør detter er for at de ønsker å kartlegge hvor mange familie grupper av gaupe som er i Norge. Hedmark har 1100km med spor logger som skal registreres og legges inn i Rovbase. I Hedmark skal vi ha en gaupe bestand på 10 familiegrupper. Det må være et snitt på over 10 grupper over 3 år for at det skal åpnes for jakt på gaupe i Hedmark. Mer info kan du finne på: http://www.njff.no/fylkeslag/hedmark/Sider/Gauperegistrering.aspx 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar