Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

fredag 9. mars 2018

Utplassering hos Solør dyreklinikk



Denne uka har jeg vært så heldig å få være med på Solør dyreklinikk. Jeg har fått vært med på kastrering, sterilisering, operasjon av fettkuler, vaksiner og ID-merking på et valpekull på 9 valper. Det har også vært endel katter som vi har satt inn chip på denne uka. Jeg har også vært med på rensing av øremidd til flere katter. Dette er veldig smittsomt og det smittes ved kontakt. Hunder kan også få øremidd. I tillegg til dette har det også vært endel dyr vi har måtte avlive på grunn av alder, skader eller sykdom. 

I begynnelsen av uka ble det mye observasjon og læring. Jeg observerte mye og spurte dyrlegene og dyrepleierne flere spørsmål som gjorde at noen av oppgavene jeg fikk tildelt senere i uka ble litt lettere. Noe av det mest spennende jeg var med på, var sterilisering av katter. Dette var veldig lærerikt og interessant.

Dette har vært en veldig fin uke, og jeg har observert mye denne uka i tillegg til at jeg har fått utført flere ting selv. Jeg har lært mye nytt som jeg vil få brukt for seinere i livet. 



Her er et av apperatene vi brukte under operasjonene. Denne overvåker blant annet pulsen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar