Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

tirsdag 13. oktober 2015

Harejakt Uka før Høstferie

Jeg var på harejakt før høstferien, og hadde da 2 loser med Hamilton tispa Egga, siste losen så fikk jeg skutt en hare for hu etter 4,5 time selv om losen ikke var helt på topp så jobbet hu så bra med å finne den igjen i tapene så jeg syntes hu fortjente et fall og at jeg fortjente litt mat i fryseren.. her er et bilde :)

Jeg bruker Hamilton støver av den grunn at jeg har vokst opp med rasen.
Det er en rase jeg har sterk tilknytning til, grunnen til det er at det er en sterk og jaktlysten harehund med et godt mål som bærer langt, det vil da si en stemme som du hører veldig langt i skogen da den jager, de er også snille hunder og egner seg også som kombinasjon som familie og jakthund. Tispa mi er 5,5 år nå, jeg fikk hunden da jeg var 14 år , men Hamilton støveren er ikke kun en harehund som mange tror.. Hamilton støveren egner seg meget godt til Gaupejakt og Revejakt også da den har en veldig bra psyke. Så enkelt og greit, jeg skal aldri ha noe annet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar