Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

tirsdag 2. desember 2014

Besøk på skogmuseet i Elverum

Fredag den 28. november var vi med Vg1 naturviter på skogmuseet i Elverum. Grunnen til at vi var med dem dit var at læreren vår ikke var tilgjengelig så vi fant ut at vi skulle slå oss sammen med naturviterne fra vg1 slik at vi tok en museumstur sammen med dem, siden vi allikevel skal ha en sånn tur på vg2.

Vi ankom museet rundt klokka 10:00. Vi hadde fått et opplegg slik at vi hadde en guide som viste oss rundt og som forklarte om mye av det som var der. Det var også en ny utstilling der som går ut på jakt og fangst, som jeg kommer nærmere inn på snart. Etter at vi hadde hatt den omvisningen skulle vg1 se en film. Vi fra vg2 fikk gå fritt og se på utstillingene som var der. Vi hadde fått i oppgave å skrive om en av de tingene som var på museet, og det er det jeg gjør i det innlegget her. Vi gikk en del rundt i starten, til vi gikk hvert til vårt ut i fra hva som interesserte oss mest.

Bøffel
Jeg tenkte at jeg skulle skrive om utstillingen som dyr som hadde blitt skutt fra Afrika. Jeg valgte å skrive om den fordi jeg synes det er interessant med de dyrene som blir jaktet på der. I den utstillingen så jeg antilope, vortesvin, bøffel, blesbukk, leopard. Sammen med disse dyra sto også en brunbjørn fra Alaska som ble skutt av Haakon Gjems, mai 1965, i Alaska. Det stod ikke så mye fakta der og guiden sa heller ingenting om denne utstillingen, men jeg valgte allikevel å dele noen bilder fordi den utstillingen var det eneste som virket interessant for min del.

Blesbukk
Antilope
Vortesvin

Leopard


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar