Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

fredag 24. november 2017

Kongsvinger sport og fritid

I uke 46 så var jeg på utplassering hos Kongsvinger sport og fritid. Jeg var med der en hel uke og fikk mange forskjellige arbeidsoppgaver å gjøre. Kongsvinger Sport og fritid er en utrolig fin butikk for de som liker jakt og Fiske, dem selger både jaktutstyr og fiskeutstyr, jeg var så heldig som fikk være med dem en hel uke på utplassering. 

 Dem åpner kl 09.00 alle hverdager og stenger kl 17.00. Første dagen min hos Kongsvinger sport og fritid så var jeg med min arbeidsleder og hadde varetelling på alle våpen som fantes i butikken. Og min oppgave var å lese av hvert våpennummer og merke på våpenet, og der varenummeret stemte med en liste så markerte jeg våpenet med en lapp. De våpnene som ikke kom opp i registret la jeg i en haug som etter hvert skal bli til spiker.
På dag 2 så var det ikke så mye trafikk i butikken, men det sa selv min arbeidsleder Robert at på denne tiden av året så er det relativt dårlig trafikk.  Jeg begynte da med å pakke ut varer som hadde kommet inn til butikken.  Jeg fikk også som oppgave å pusse av rust og sette på en kikkert på en luftbørse som hadde kommet inn til butikken etter utlån.
Dag 3 så var vi å hentet varer ved kløfta på en varebutikk som heter schou. Vi hentet to nye våpenskap og et nytt rifleløp til en kunde, vi leverte også et defekt våpenskap.
På dag 4 så ryddet jeg i fiske avdelingen og priset sokker og hansker, jeg fikk også pakket ned rifleløpet vi hentet og sendt det videre til kunden via posten.
På fredag som var den siste dagen i utplasseringsluka så dro jeg og min arbeidsleder rett til skytebana for å testskyte to riflekikkerter. Vi leverte også ene våpenskapet til kunden som hadde bestilt det.
Testskyting

Jeg syns denne uka har vært spennende og jeg har fått et lite innblikk i hvordan det er og drive en jakt og fiske butikk,  jeg har også pratet med mange hyggelige folk og hørt mange fine jakthistorier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar