Kanotur Atnadalen

Kanotur Atnadalen

tirsdag 15. mars 2016

Praksis uke i Glommen Skog

I denne uka skal jeg være med Olav Petter Nergaard som jobber i Glommen Skog. Arbeidsdagen hans begynner klokken 08.00, men jeg fikk beskjed dagen før om å møte opp klokka 09.00 alle dagene. Dette fordi han hadde noe papir arbeid han skulle gjøre, sånn at jeg slapp og sitte å se på og ikke gjøre noen ting.

Vi begynte dagene med å snakke om hva vi skulle gjøre, det vi endte med først var å dra fra kontoret og helt opp til Rendalen, Åsta dalen, Os dalen for å sjekke om alt er hogget og blitt fraktet med tømmerbil. Etter det så pleide vi å dra inn igjen på kontoret og føre opp hva som var igjen å kjøre ut, for så å ta lunsj. Så dro vi ut for å markere figurer som stod langt opp i Åsta dalen.

Også når vi ankommer stedene der det har blitt hogget ser vi at det er noe som ligger igjen, dette var egentlig meningen å bli brukt av skogeierne til flisfyringsanlegg, men det ble ikke noe av. Derfor måte vi sjekke hvor mye som faktisk var igjen som vi måte be noen tømmerbiler dra og hente.

Etter lunsjene var det egentlig ikke så mye som skjedde, det var mest papir arbeid og møter. Så jeg gjorde det jeg kunne for å bidra.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar